fraser rocks - Reisverslag uit Sydney, Australië van janwillem en jamy jong, boeckx - WaarBenJij.nu fraser rocks - Reisverslag uit Sydney, Australië van janwillem en jamy jong, boeckx - WaarBenJij.nu

fraser rocks

Door: j en j

Blijf op de hoogte en volg janwillem en jamy

11 Mei 2008 | Australië, Sydney

daar zijn we weer, met het zand van Fraser island tot in de naad!

Dinsdag huren we met zn 4en een landrover defender zodat we fraser island kunnen gaan ontdekken! dinsdagmiddag moeten we nog een instructievideo kijken en 900$ afgeven zodat we woensdag ochtend om 7 uur kunnen vertrekken.

savonds komt de campingeigenaresse vragen of wij mischien nog iemand mee willen nemen naar Fraser, namelijk een zweed, marcus genaamd. omdat het voor ons allemaal nog wat geld scheelt als die mee gaat, mag tie van ons mee!

om 9.30 staan we met zn 5en (2 hollanders, 2 engelsen en een zweed) en de defender op de pont met nog een zooitje 4x4's. Onze defender is nogal spartaans maar dat mag de pret niet drukken.
gewapend met 3 tenten een kooktoestel en een lading drank zijn we klaar om fraser te veroveren!

op het eiland zijn alleen maar zandpaden in het binnenland en kan je overal op het stand rijden, maar goed de fotos spreken voor zich denk.

de eerste avond slapen we op het strand net in de duinen, met niemand in de wijde omtrek (behalve dan onze duitse buren). de volgende dag rijden we over het stand naar Indian Heads en naar de champain pools waar we het hoog tij af moeten wachten. er is dan namelijk geen strand meer om op te rijden! heerlijk gezwommen in de pools voordat we langs het strand weer 100 km afzakken naar de volgende slaapplek. hier staan verschillende groepen jongeren in de duinen en de avond verloopt erg gezellig met zn allen (behalve voor onze zweedse vriend die om 8.00 uur zn bed al niet meer kon vinden!)

onze laatste dag op Fraser bekijken we nog lake mckenzie en een oude pier aan de andere kant voordat we onze engelse teank weer op het vaste land in moeten leveren.

al met al een zeer geslaagde en een van de meest bijzondere dingen die we tot nu toe gedaan hebben! we hebben ook erg gelachen met (en om) onze engelse vrienden en onze bijzondere zweedse gast!

inmiddels zijn we afgezakt tot net boven brisbane waar we morgen de zoo gaan bekijken van de alom bekende aussie steve erwin (die helaas niet meer onder ons is!) maar zijn dierentuin is er nog wel!

tot gauw gr JW en JB

  • 11 Mei 2008 - 09:07

    Moeders Jamy:

    ha knullen, wat n verhalen weer, heerlijk om weer even wat te kunnen lezen, alhoewel met engelen geduld want via dsl gaat t wel errug langzaam hier. kan de foto's niet bekijken, dat komt nog wel. Jamy dikke kus van paps mams en JW lieve groeten van ons.

  • 11 Mei 2008 - 12:18

    Marian:

    Hey gasten, wat een verschrikkelijke kont, ik kan de foto's wel zien, maar ze zijn erg klein en het is hier nogal zonnig dus wordt het een beetje onduidelijk op mn laptop. Het ziet er wel verlaten uit, maar wel mooi! Jullie hebben je volgens mij wel vermaakt. Veel plezier in jullie laatste 3 weekjes!!! Dikke kus van Marian

  • 11 Mei 2008 - 14:06

    Basse:

    Zo ik dacht dat ik wel eens los kon gaan met het driften in een bmw maar dit is echt bruut!! Nog 3 weken gozaa, 20 dagen, 480 uren!!! oftewel geniet er van zo lang het nog kan!! later gasten

  • 13 Mei 2008 - 03:20

    Sophie:

    Heee=P
    jah fraser island was inderdaad leuk=D
    al was onze roze jeep natuurlijk wel veel en veel mooier dan die van jullie(H)
    ik heb vast heel veel geluk gehad dat ik niet ben opgegeten door die levensgevaarlijke dingo's =P
    waar zitten jullie nu dan wij gaan denk ik de whitsundays doen ofzo
    nouja de groeteeh!! =P

    Xxxx

  • 13 Mei 2008 - 04:11

    Tessa:

    Hee Jamy en Jan-Willem!

    Het was zeker geslaagd, dat Fraser Island! Bedankt trouwens voor jullie hulp bij de zoektocht naar Sophie. Gelukkig dat we haar, onaangevreten, in de tent hebben kunnen leggen!
    Ik wens jullie nog veel plezier op reis,

    Groetjes van de boerin uut 't oosten

  • 13 Mei 2008 - 08:15

    Willemien:

    haai boys!
    jullie hebben het wel naar jullie zin he,met die half naakte engelse!
    geniet er nog maar ff van, want straks zit je weer met mij opgescheept:)
    dikke kus Willemien

    Ps: hebben jullie al een wombat gezien?

  • 13 Mei 2008 - 09:38

    Jenj Their Selves!:

    jaja (op zn zweeds!)

    we hebben (willy)wombats gezien fotos volgen bij het volgende teken van leven

    gr JW en JB

  • 13 Mei 2008 - 20:34

    Egbert:

    Hey dudes, vergeet niet om langs Byron Bay te gaan, meest relaxte plek van de oostkust... Gave verhalen man, geniet er van...

  • 15 Mei 2008 - 12:16

    Wimp :

    it´s amazing steve erwin :)
    gast we misse je man het is hier af en toe niet uit te houde met die warmte. we zijn hier heel wat aan het af visse. ik heb alleen nog niks gevangen word er knetter gek van of ik ben knetter:) ziet er behoorlijk woest uit op zoon strandsnelweg te rijden. ik spreek je snel knaap en doe daar de groete van me daar.

    PS. tes is oke :)

  • 15 Mei 2008 - 16:10

    Suus:

    he mannen

    Het ziet er zoals gewoonlijk weer eens goed uit, die foto's van jullie. Ik geloof dat jullie hartstikke genieten en dat is maar goed ook, want het zit er bijna weer op ;-)hahah.
    Nee hoor heel veel plezier nog
    X

  • 18 Mei 2008 - 16:55

    Laura V.d. Weijden:

    Hee jongens!
    ik kreeg jullie site van jojanneke!
    super cool dat jullie daar gewoon zijn :O
    maarja ik ga natuurlijk niet zomaar op jullie site kijken:P ik heb een doel!haha
    begin januari vertrek ik zelf naar australië! dus wil even weten waar jullie zijn geweest en hoe het daar was ;)
    nog heeeel veel plezier daar! en ik hou jullie verhalen in de gaten hoor! ;)

    groetjes Laura (zusje jeroen ;) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2008

genoeg gelachen!

27 Mei 2008

keep on walking!

20 Mei 2008

almost there!

11 Mei 2008

fraser rocks

05 Mei 2008

awesome dude!
janwillem en jamy

Actief sinds 26 Maart 2008
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 16505

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: