almost there! - Reisverslag uit Sydney, Australië van janwillem en jamy jong, boeckx - WaarBenJij.nu almost there! - Reisverslag uit Sydney, Australië van janwillem en jamy jong, boeckx - WaarBenJij.nu

almost there!

Door: j en j

Blijf op de hoogte en volg janwillem en jamy

20 Mei 2008 | Australië, Sydney

JA daar zijn we weer,

ditkeer vanuit newcastle, 200km boven sydney.

Om te beginnen zijn we vorige week maandag in de australian ZOO geweest. deze dierentuin is bekend door zijn (helaas overleden) directeur, Steve Erwin. en dat was wel duidelijk ook want overal waar je keek, zag en hoorde steve. afijn wel hele mooie, leeuwen, krokodillen, koalas, krokodillen, kangaroos, krokodillen, slangen, krokodillen en nog meer krokodillen gezien!. de meeste door de meester zelf gevangen!

vervolgens doorgereden naar Brisbane, en daar waren we gauw op uitgekeken. het was enorm druk in de stad en het regende af en toe! gauw doorgereden naar Surfers Paradise. waar we drie dagen zijn gebleven.

Surfers is een enorm verschil met de rest van australie. Enorme wolkenkrabbers staan en pal langs de zee met vlak daarachter veel winkels en uitgaans gelegenheden! Soort monaco van australie. en waarom dat weet niemand, wij vroegen ons ook af waarom mensen met zn alle in 77 verdiepingen op elkaar gaan wonen terwijl het overgrote deel van de kustlijn verlaten is!

Op advies daarna doorgereden naar Byron Bay! dit is een heel ander verhaal! iedereen is er heel relax en het hele dorp heeft een hoog hippie gehalte met bijbehoorende drugs! veel backpackers waren er ook. hier zijn we 2 dagen gebleven. Ook hebben we toen nog een tripje naar Nimbin gedaan, de enige plek in australie waar drugs 'gedoogd' word! In dit dorp wonen haast alleen maar hippies die er in de jaren '70, na een how high! festival, zijn blijven hangen en besloten daar te gaan wonen!

zaterdag avond zijn we nog naar een prima feest geweest. een hele disco vol met mensen van over de hele wereld. het was heel gezellig. (met wat dakpan schade de volgende dag!)

via byron bay zijn we in een aantal dagen behoorlijk afgezakt richting Sydney. we hebben onderweg nog een hoop strand gezien. en zee uiteraard.

Minder is wel dat hoe verder we afzakken hoe kouder het vooral s'nachts is! overdag hebben we het tot nu toe erg getroffen met het weer!

onze spullen zijn soms al eerder aan het eind van de reis dan wij! onze stoelen hangen aan elkaar met tape! onze tafel valt zowat door de campervloer!

onze kok is een beetje uitgekookt wat resulteerd in noodles en fastfood. maar we hebben niks te klagen! en we hebben al meer dan 3000 fotos!

tot snel!! JW en JB

• 20 Mei 2008 - 08:51

Ma JW:

Leuk om weer es van jullie te horen.Het klinkt een beetje alsof jullie vakantie-moe zijn.Nou ja,het zit er ook bijna op en ik begin je toch ook wel te missen,hoor!!Geniet er nog maar heel veel van.Liefs Ma.

• 20 Mei 2008 - 17:25

Marian:

Weer vette foto´s jongens!!
    Ik wacht met smart op jullie, please kom snel weer naar Nederland, hier is het ook best leuk hoor! Dikke kus

• 21 Mei 2008 - 04:45

Danny (broer):

Dag heren,

Mooie plaatjes van de skyline. Dat hippie dorp pastte wel bij jullie neem ik aan. Kijk je uit dat je er niet gaat wonen.

Kan me voor stellen dat je geen zin heb om terug te komen. Ik zou er nog een paar maanden aan vast plakken. Iedereen hier blijft toch wel wachten ;-).....

Laters.

• 21 Mei 2008 - 19:45

Marian:

:O ik vind 2 maanden wel meer dan zat eigenlijk :D

• 22 Mei 2008 - 06:59

Jw (reisgenoot Jamy):

wees gerust, alles komt goed!

• 22 Mei 2008 - 07:10

Orlando:

Leuke berichten heren en mooie foto's. Zeker voor mij een optie....

• 22 Mei 2008 - 14:20

Fenna:

Hoi Jan Willem en co,
    Ik had een tijdje niet gekeken op jullie site maar leuk al die belevenissen en die foto's, heel herkenbaar want wij zijn op dezelfde plaatsen geweest. De base van YWAM waar Egbert geweest is, is in Brisbane.
    Geniet nog maar van dat heerlijke land en de vrijheid en nog veel plezier gewenst.
    Groeten vanuit een zonnig Onderdendam.

• 22 Mei 2008 - 14:30

Astrid :

Hallo jamie

Je kent mij niet maar je moeder maakt veel promotie voor je. Ik ben van die mensen die in Frankrijk een camping hebben in Blot l' eglise ( camping elan) mocht je op de trerug weg zin hebben kom lekker een pastis drinekn. Je moeder is erg tros op je en ik erg jaloers lekker hoor zo lekker rond reizen. Ik wou dat ik dat vroeger gedaan had. Nog heel veel plezier en ik hoor vast via je moeder hoe het gaat.

Groetjes Astrid

• 22 Mei 2008 - 20:15

Moeders Jamy:

Ha knullen!
    Nog iets meer dan een week nog lekker genieten....gun t jullie van harte, maar Jamy.. wij zijn toch wel weer dolblij als je weer thuis bent...je matties ook trouwens.

Was ook weer heerlijk om ff lekker lang met je aan de telefoon te kletsen, 't is zo stil in huis zonder de stuiterbal...haha

We mogen wel uch tijd reseveren om straks alle foto's te bekijken, werkelijk ongelooflijk mooi!

Veel plezier nog JW en JB

dikke kus...van vaders en moeders
    lieve groet aan JW

ps
    Leuk dat Assie even wat heeft gemaild, ze vergat alleen het webadres te vermelden, dus bij deze www.camping-elan.com voor wie t leuk vindt om even te kijken.

• 24 Mei 2008 - 10:20

Lore En Kaat :

hallo, even wat groetjes uit het "verre" België. We zien dat jullie veel fun hebben. Geniet er nog maar even van!
    ;)