please speak english! - Reisverslag uit Sydney, Australië van janwillem en jamy jong, boeckx - WaarBenJij.nu please speak english! - Reisverslag uit Sydney, Australië van janwillem en jamy jong, boeckx - WaarBenJij.nu

please speak english!

Door: j en j

Blijf op de hoogte en volg janwillem en jamy

01 Mei 2008 | Australië, Sydney

here we are again. na cardwell, townsville, bowen, airley beach, mackay en yappoon zijn we nu in rockhampton de laatste plaats van betekenis in de tropen ( het weer word dus niet beter!)

in airley beach hebben we een (motor)boot gehuurd zodat jamy een beetje kan vissen tussen de whithsunday islands. op de camping komen we 2 'oude' bekenden tegen! 2 engelse gasten die we op het vliegveld in cairns hadden gesproken. 900 km verder komen we ze hier dus weer tegen. ook hun hebben een camper en willen richting brisbane. na een baar biertjes met hun en onze overburen besluiten we om samen met de engelsen, in ieder geval tot Fraser island, met elkaar te rijden. het is tot nu toe erg gezellig en we zien een hoop.

we hebben zeker 50 km offroad gereden met de campers in een national park! was erg leuk! hier zagen we ook een enorme salamander en een hele grote/lange slang.

jamy kookt nog steeds erg goed! gisteren heerlijk een enorme kangaroo steak gekregen van em en die was goed te doen!

vandaag bij yeppoon een boot gehuurd met zn allen om te vissen, totale opbrengst: 1 (illegale) krab en een vis (vraag me niet wat voor een!)

de gasten zijn em nu aan het slachten en het stinkt verschrikkelijk maar ik gaat het nu proeven!

fotos volgen later!

gr jw en jb

• 01 Mei 2008 - 09:18

Bas Noorden:

Hoi mannen,
    Jullie hebben het erg naar je zin lees ik wel, had trouwens ook niet anders verwacht in dat mooie land!!!
    Geniet er nog lekker van jullie vrijheid met de camper...!
    oh ja, nog een tip als je in Sydney bent, als je tijd hebt ga met de veerboot naar Manly Beach!!
    Groeten!

• 01 Mei 2008 - 10:41

T.Ingrid Weeda:

Hoi Janwillem
    Eindelijk internet in dit Bergschenhoeksegat. Dus al jullie verhalen eindelijk kunnen lezen.!! Gaaaaaaf hoor!! Wat een land he!!Mooie fotos!!Fijn dat het links rijden goed gaat,maar het gaat dan ook wel heeeeeel lang rechtdoor.We hebben de kaart erbij gepakt om te kijken wat jullie aan het doen zijn het is wel te gek hoor.Nou mannen hou het links en wij gaan jullie volgen.
    Groet aan jullie van O.Cor en T.Ingrid W

• 03 Mei 2008 - 06:24

Jan Maarten Lems:

Jo chef!!

Klinkt goed hoor! Kangaroo vlees is inderdaad goed te eten... en goedkoop! Het enige wat je hier hoeft te doen is rond 19:00 de weg op te gaan met je auto!

Tot over 3 weken,

JM

• 03 Mei 2008 - 09:39

Ma Jw:

Wat een schitterende foto's weer!!Die zonsondergang ziet er heel romantisch uit.Maar waarom ligt er daar niemand op al die mooie stranden?
    Enjoy,Ma.