We 'v hit the road! - Reisverslag uit Sydney, Australië van janwillem en jamy jong, boeckx - WaarBenJij.nu We 'v hit the road! - Reisverslag uit Sydney, Australië van janwillem en jamy jong, boeckx - WaarBenJij.nu

We 'v hit the road!

Door: j en j

Blijf op de hoogte en volg janwillem en jamy

25 April 2008 | Australië, Sydney

t duurt even maar dan heb je ook wat!, daar zijn we weer dit keer vanaf de adembenemende oostkust.

zondagavond zijn we rond 7 uur geland op cairns. gelijk als we uit het vliegtuig stapte voelde we al de klame warme vochtige lucht die bij een regenwoud thuishoort, heerlijk.

met een taxi zijn we vervolgens naar ons hotel gegaan, de Rainbow inn. klinkt wel sexy, maar heeft zn beste tijd wel gehad, wel fijn dat we na 4 nachten onder de sterrenhemel eindelijk in een echt bed konden slapen! savonds met wat 'locals' bier gedronken in de bar, was erg gezellig.

maandag was het dan zover, we konden de kamper ophalen. om 10 uur hadden we hem in ons bezit, na 2x automaat te hebben gereden was het wel even zoeken naar de versnellingspook en het koppelingspedaal!

na boodschappen gelijk doorgereden naar cooktown waar we onze reis officieel beginnen. gelijk al ofroad een berg beklommen met de camper en dat ging prima. overnacht in cooktown de volgende dag in de middag zijn we weer afgezakt naar cairns.

woensdag cairns bekeken en een tourtje geboekt naar het great barrier reef voor de volgende dag.

donderdag moesten we vroeg eruit wat om 8 uur vertrok de boot naar het rif. we stapte op bij ocean spirit reef cruises op een veredeld zeil/motorjacht (zeilen waren voor de sier, bleek na navraag, maar ja wie zeilt er ook met zn motor op volle toeren!) allereerst kregen we een verhaaltje over het rif en daarna een duikbriefing.

wij zaten in de eerste groep die ging duiken, samen met nog twee anderen werden bij ons de flessen omgehangen en werden we in het water gegooid. eerst moesten we oefeningen doen, zoals onder water water uit je bril halen en het onder water in en uitdoen van je mondstuk. vervolgens gingen we met zn vieren en 1 instructeur 7 meter diep naar het rif, je mocht hem alleen jammer genoeg niet loslaten!
wel een overgetelijke ervaring!

daarna zijn we nog doorgevaren naar een ander rif waar jamy nog een uur heeft gesnorkeld en jw lekker op t dek heeft gezeten.

savonds zijn we nog een uurtje de kust afgezakt en hebben we vliegen gevangen met de voorkant van de auto, ik heb er nog nooit zoveel op 1 voorruit zien zitten! overnacht in innsfail (of zoiets)

vandaag hadden we bruine bordjes dag. op bruine borden langs de weg staan de toeristische bezienswaardigheden. dit resulteerde in opnieuw ongehoord off de road crossen met de camper! vanacht slapen we in cardwell een plaatsje tussen cairns en townsville aan het strand.

foto's volgens want we mogen hier geen usb stick in de pc douwen!

de groeten aan het thuisfront en voor de mensen die werken; werkse! hehe.

ps; we zijn al goed bruin geworden!

PS PS ER STAAN NIEUWE FOTO'S BIJ ONS VORIGE BERICHT VOOR DE LIEFHEBBERS...!!

• 25 April 2008 - 08:14

Marian:

Jammer, weer geen blote foto´s :D
    Ben blij dat jullie niet opgegeten zijn door een haai ofzo of hebben ze die daar niet? Ik heb lekker m'n laatste schooldag en daarna ook vakantie.. dus!
    Ik bel nog wel voordat ik weg ga,
    Dikke kus en nog heel veel camper-plezier

• 25 April 2008 - 08:29

Lianne:

Klinkt goed zeg al die verhalen! Leuk om zo op de hoogte te blijven.. Heel veel plezier nog verder en geniet er van!

• 25 April 2008 - 08:44

Ma Jw:

Pas maar op met de koelkast open doen,met al dat offroad crossen!!
    Ik krijg wel een beetje vakantie-kriebels van camper en strand verhalen...
    Jammer van de beloofde onderwaterfoto maar die houden we nog wel tegoed.
    Liefs,ma.
    p.s. voor Marian:de eerste foto van J en J was al "met zonder" shirt(als juf Rupke dit leest.....!)

• 25 April 2008 - 18:27

Suus :

He Mannen,

Volgens mij gaat het wel goed met jullie! Met ons ook hoor hahah! Beetje (weinig) zon en een beetje (veel) werken. Maar goed onze tijd komt nog wel. Dan zijn jullie weer aan het werk en gaan wij lekker op vakantie ;-)
    Nou mannen geniet er nog maar even van en doe alles wat je leuk vindt om te doen
    X

• 26 April 2008 - 06:47

Oma Jamy:

Hallo Jamy en Jan Willem
    Bedankt voor het smsje voor mijn verjaardag.
    Wat een avonturen beleven jullie!
    Slapen in de openlucht..
    Jongens genieten jullie van alle mooie dingen, wees voorzichtig he

Veel liefs Oma Kooke

• 27 April 2008 - 10:19

Willemien En Ronnie:

die camper lijkt net een ijsco car:)
    hele mooie foto's weer jongens, nog heel veel plezier!
    kusjes willemien en ronnie:)

• 27 April 2008 - 15:18

Moeders Vaders JB:

Ha jongens!
    Prachtige foto's weer zeg.....we hebben de volgende 100 gesponserd, dus kom maar op met de volgende schitterende beelden van Ausie...!

Enne James....leer wel even een typisch Australische maaltijd klaarmaken he, wij houden ons aanbevolen, dat weet je.

JW en JB lieve groeten en veel plezier
    Ed Yvon

• 28 April 2008 - 10:38

Jojanneke:

he joh mafketel!
    wat een verhalen, echt super en die foto's zijn ook onwijs mooi.
    het ziet er naar uit dat je het wel naar je zin hebt daar ;)
    geniet ervan!
    hier is de zon alweer verdwenen na een weekend.
    x

• 28 April 2008 - 15:20

Oma V Puijenbroek:

heyy jamy,

alles goed daar in australië?
    ik heb je verhalen in de bus gekregen en gelezen. klinkt leuk en spannend wat jullie meemaken daar.
    Wendy heeft me de site laten zien en die ziet er ook goed uit met alle foto's.
    veel plezier nog en geniet ervan.

veel liefs van oma

• 29 April 2008 - 13:36

Marian:

haha idd de eerste foto is al vrij 'naakt' maar alleen hier nog niet veel negers te zien :) Jullie moeten onderhand wel pikzwart zijn.. Hier in Kroatie is het ook heerlijk en mooi, alleen vandaag regent het :(.. Ik bel als ik weer terug ben!
    Dikke kus