operation desert storm - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van janwillem en jamy jong, boeckx - WaarBenJij.nu operation desert storm - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van janwillem en jamy jong, boeckx - WaarBenJij.nu

operation desert storm

Door: j en j

Blijf op de hoogte en volg janwillem en jamy

15 April 2008 | Australië, Alice Springs

daar zijn we dan, Alice springs. na een vliegreis van 2 uur en 40 minuten geland in de middle of nowhere. vanaf het moment dat we opstegen tot dat we landden, geen enkel huis op de grond beneden ons zien staan, er is hier echt helemaal niks!

op het vliegveld zijn we in een busje gesprongen die ons naar toddy's place bracht. dit is een hostel waar vooral heel veel backpackers zitten.

we krijgen een kamer toegewezen waar op het moment nog 3 hollanders en 1 duitser slapen. dat is even wennen maar wel gezellig.

maandag eerst uitgeslapen om daarna een bezoekje te brengen aan het reptiepencentrum, samen met een van onze roommate's. We hebben allemaal een slang om onze nek gehad (pyton) en andere wazige beesten in onze handen gehad.

smiddags hebben we een auto geregeld zodat we woensdag de desert in kunnen.
S'avonds met onze roommate's uit geweest naar een bar vol met backpackers. We hebben ons (mischien iets té) prima vermaakt, alleen de volgende ochtend kwam hard aan.

dat is vandaag, daarom ook weinig uitgevoerd, s'middags nog even het centrum ingeweest. het stikt van de aboriginals, ze zijn zo zwart als de kachel, lui, en ze stinken stuk voor stuk. ze doen helemaal niks, omdat ze schijnbaar nog gesponsord worden door de overheid. door deze luitjes is het kopen van alcohol ook erg lastig en vooral duur.

morgenochtend vroeg vertrekken we met onze nieuwe aanwinst (ford futura 4.0 6-cil. aut.) naar de desert. de auto is uitgerust met campeerspullen. er zit geen tent bij maar een swag dit is een soort slaapzak waarmee je onder de sterren kunt slapen. details volgen nog want daar zijn wij ook nog niet helemaal over uit.

Waarschijnlijk kunnen we aanstaande zondag pas weer wat van ons laten horen want in de desert is geen internetcafe.

groet van JW en JB

ps het bier is hier goed te doen.!

• 15 April 2008 - 13:44

Vincent:

Hi JW,
    Supertof allemaal om te lezen! Succes met alle enge beesten en check eerst even de slaapzak op slangen...

Groeten!!

• 15 April 2008 - 14:33

Ma JW:

Dat klinkt wel spannend allemaal.Ik had wel een geruster idee toen jullie bij JW en Trisha waren!!Heel leuk dat jullie in de middle of nowhere er toch iets van weten te maken,heel veel plezier en(ik kan het niet laten)...doe voorzichtig!
    Liefs Ma

• 15 April 2008 - 14:37

Rachel:

hee! heb net ff alle berichten en foto's bekeken (liep inmiddels n beetje achter)
    Maar gave foto's zeg! Echt n mooi land!! En leuk te lezen wat jullie allemaal aant doen zijn, vooral al die beesten die jullie tegenkomen ;)
    ben trouwens benieuwd naar de uitleg over de swag!

Veel plezier in de desert!
    groetjes!

• 15 April 2008 - 17:22

Marian:

Please doe voorzichtig! Ik mis jullie al heel erg en heb echt gelachen gisteren dat ik jullie kon zien op de webcam!
    Tot snel!Dikke Kus, Marian

P.S. Ik heb wat mensen een mail gestuurd dat ze jullie hier konden volgen :)

• 16 April 2008 - 07:03

Danny (broer JB):

He woestijnratten,

Drinken jullie niet de hele voorraad fosters bier op?

4 liter automaat, wat kost een gallon diesel daar? Slurp slurp...... We lekker door tuffen met zo'n auto.

Veel plezier in de woestijn. Maak maar een hoop foto's want ik ben benieuwd. Heb je nou een statief gekocht??????

Wat betreft die abo's: hoe kan het nou dat die zwarte altijd lui zijn en stinken.........

Danny.

• 16 April 2008 - 07:11

Ronnie:

Super leuk om te lezen dat jullie et naar je zin hebben! Veel plezier en maak er wat van!!!! :)

Grtz

• 16 April 2008 - 10:56

Suus (schoonzus JB):

He mannen,

Wat een leuke en mooie foto's maken jullie! De camera werkt dus goed! Ik vind jullie verhalen erg leuk om te lezen. Ik hou jullie in de gaten :-)
    Heel veel plezier en geniet van het bier

• 16 April 2008 - 11:58

Moeders JB:

Ha knullen!

Heb een soort jenjontour verslaving ondertussen, bekijk wel uch keer per dag of er nieuws is of dat iemand weer iets heeft toegevoegd. Echt leuk jullie manier van schrijven, de lol druipt van het scherm....!!!
    Die "swag" ziet er grappig uit, Ed heeft eea gelijk opgezocht op internet. Ben t wel eens met de moeder van JW, bij JW en Trish was t nog een "veilig" gevoel, nu t grote avontuur, maar aan de andere kant daar gingen jullie voor nietwaar?

Enne JB, ik mis je enorm, vaders heeft daar wat minder last van (stoere man!), dus vind ik het heel fijn dat wij je zo nu en dan aan de foon hebben, gewoon ff je stem te horen, moet ik ff kwijt, allemaal liefde dat weet je...haha.

Maar blijf t zeggen, JB EN JW geniet van alles en iedereen om jullie heen, wij kijken weer uit naar n volgend bericht van jullie (en foto's natuurlijk).

O ja Jamy, onze website is (alvast)in de lucht, www.campuzan.nl, al thans een begin is gemaakt, moet nog meer op komen.

Jongens, heel veel liefs van Ed en Yvonne, enne let goed op elkaar!

En voor de matties: de chinees is gepland zondag 8 juni, noteren jullie t even!

• 17 April 2008 - 11:59

Ron:

Kijk ie uit voor haaaaaaieeeeeeeeen

• 17 April 2008 - 14:04

Gwenn:

heej jamy
    spreek ik raymond vanmiddag, zegtie, wist je al dat jamy in australië zit..
    en toen moest ik natuurlijk even een kijkje nemen op je site :)
    leuk hoor, echt heel gaaf.
    ben maar jaloers hoor!
    geniet dr van!
    xx gwenn

• 17 April 2008 - 16:47

Edwin:

he jan willem kikke zeg die foto's en jullie verhaal veel plezier nog
    gr edwin

• 17 April 2008 - 17:57

Vage Kennis:

hee Macho's!!!

Zet er allemaal leuk uit hoor!!!!
    Ik heb gister mn eerste karper gevbangen (hahahahahahhahahahahahahahahhsa)ik was er blij mee gelijk een spiegel 14 pond. haha jij en frederick staan nog gelijk sjampee miss kan je hem nog inhalen als je terug bent!! veel plezier nog gasten kijk uit naar het volgende bericht!!!!!

groetjes Basse

• 18 April 2008 - 04:57

Jasper:

Ha jongens!
    Rijd t fordje nog in het rond daar in de middle of nowhere??
    Hier nog alles rustig in toddy's, vandaag zijn aart en rich vertrokken richting cairns!
    Have fun en alvast een goede vlucht, laters!
    Ohjah, mijn site is www.jasperdik.waarbenjij.nu
    Joo

• 18 April 2008 - 16:02

Kabita:

hoio ik kan vogenjaar naar amierka leul gr kabita

• 19 April 2008 - 08:44

Wes:

heey
    ik was nog niet op julie site geweest en dacht laat ik maar is gaan kijken.
    vin het allemaal super om te zien wat jullie daar uitspoken en ben benieuwd naar jullie volgende blog
    mischien zien jullie rob lamers nog wel die schijnt daar ook te vertoefen
    heey mates ciao veel plezier daar