Back under the living! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van janwillem en jamy jong, boeckx - WaarBenJij.nu Back under the living! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van janwillem en jamy jong, boeckx - WaarBenJij.nu

Back under the living!

Door: j en j

Blijf op de hoogte en volg janwillem en jamy

20 April 2008 | Australië, Alice Springs

ja daar zijn we weer, t heeft even geduurd maar alle moderne communicatiemiddelen zijn nog niet doorgedrongen in de bush!

Met onze ford zijn we woensdagochtend vroeg (6 uur!!)vertrokken naar Uluru (of zoals wij het zeggen; ululururu!) na ruim 4,5 uur cruisen in onze ford, 3 zelfgemaakte broodjes worst,2x jonny cash, 3x daftpunk, 1x fat boy slim, en zweten, kwamen we aan bij de beroemste kei van aussie, uluru (zie fotos). smiddags een rondje eromheen gereden, een camping opgezocht om vervolgens de sunset te gaan bekijken. dit was heel erg mooi, tewijl de zon zakt achter de horizon veranderd de kleur van licht naar donkerrood, wat bijzonder is om te zien. Jamy heeft ik denk wel 2 gigabyte aan fotos van dit proces, dus als we thuiskomen kunnen jullie allemaal meegenieten.

donderdag ochtend moesten we als echte toeristen hele proces in omgekeerde volgorde bekijken met sunrise! ook hiervan zijn voldoende fotos gemaakt. daarna door gereden naar de olgas en naar kings canyon. savonds geslapen bij een veredeld tankstation in de openlucht.

vrijdag zijn we naar de WEST Mc Donnal ranges gereden, hele mooie bergketen met allemaal bijzonde kloven ertussen, helemaal aan het eind van deze weg was een resort (nee geen resort als disneyland, maar het lijkt meer op een hilbilly tankstation dat je in oude westernfilms ziet! met 1 pomp en een half grasveldje.) waar we geslapen hebben.

zaterdag zijn we naar de EAST mcdonnal ranges geweest. dit stuk is nog niet zo bekend bij toeristen maar wel erg mooi. aan het eind van de weg een klein campingje gevonden. daar waren we helemaal alleen en we zaten goed en wel totdat er 3 vrachtwagentjes op het veldje kwamen rijden die precies op onze plek een kamp op wilde zetten met 20 tenten. de volgende dag namelijk kregen ze 40 bezoekers. En nee! wij gaan niet aan de kant wij waren hier eerst!!

dus wij sliepen afgelopen nacht met 20 lege tenten om ons heen haha.

ik zou nog wat uitleggen over een ZWAG. dit is eigenlijk gewoon een veredelde slaapzak(zie laatste foto) je stopt een gewone slaapzak erin + jezelf, trekt de klep over je hooft als je het koud heb en voila slapen in het mooiste hotel ter wereld met een plafond van sterren!

om 5 uur vandaag vliegen we door naar cairns waar we morgen als het goed is een campertje op kunnen halen!

tot gauw,

groet JW & JB

  • 20 April 2008 - 09:31

    Hans:

    Super gaaf gasten!!

  • 20 April 2008 - 10:27

    Marian:

    Wooow gaaf mannen, ben blij dat jullie ook nog de bush in zijn gegaan, dit hadden jullie echt niet mogen missen zo te zien! Ik was gisteren wel een beetje bezorgd aangezien jullie zaterdag weer in de bewoonde wereld zouden zijn maar nu weet ik dat jullie nog leven..:)
    Ik kan alleen maar hopen dat het in mijn weekje kroatie volgende week ook zo mooi is! Dikke kus van marian

  • 20 April 2008 - 10:51

    Hugo Zn Moe..:

    Ja, ik lees ook mee Jan Willem... Dat slapen onder de sterren is gaaf he, heb dat 100 jaar geleden ook nogal eens gedaan in Israel in de desert. Geniet ervan, maar dat doen jullie zo wel denk ik. Hartelijke groet!

  • 20 April 2008 - 12:02

    Marlien:

    Hey,
    Net ook al even door de telefoon geschreeuwd, maar zal ook nog maar even een berichtje achterlaten hier vanuit maassluis. Ik heb het idee dat jullie het wel goed naar je zin hebben, mooi zo. Hier is het lekker rustig! Veel plezier nog en tot over een maand ofzo!

  • 20 April 2008 - 12:52

    Koen:

    Het lijkt mij wel spannend om buiten te slapen. Ik slaap ook in een slaapzak, maar dan lekker mijn eigen bedje.

    Nog een paar nachtjes slapen ga ik met mijn papa en mama een paar nachten slapen in onze nieuwe caravan. Dat is voor mij een groot avontuur, maar niets vergeleken met jullie avonturen.

    Als ik bij ook Kees en tante Wil ben, dan mis ik mijn grote neef wel hoor!

    Veel plezier nog in dat hele verre land.
    Ik vind het erg leuk als papa en mama je verhalen op deze site voorlezen.

    Een dikke knuffel van Koen (en de groeten van mijn papa en mama)

  • 21 April 2008 - 06:34

    Vaders/moeders Jamy:

    Ha knullen!
    Nou blij weer een teken van leven van jullie te hebben ontvangen.
    Wij hebben even op internet the east and west mcdonnal ranges opgezocht, wauw...dat ziet er geweldig uit, tjonge wat zullen jullie een prachtige foto's hebben? Ik hoop wel dat jullie de foto's dubbel bewaren voor het geval dat .......zou verschrikkelijk zonde zijn om ook maar 1 foto kwijt te raken, 't is niet ff naast de deur om de foto's weer over te maken.
    En dan onderweg met de camper, t volgende avontuur. Lekker warm he daar...soort Thailand...
    Wij denken aan jullie, pas op elkaar, genieten en lieve groeten en dikke kussen
    Ed en Yvon

  • 21 April 2008 - 08:11

    Willemien:

    super foto's, dat kunnen jullie wel:)
    als ik onder de sterren ga slapen (als we die een keer hadden) zou ik zeik nat worden.
    maar jullie hebben het vast naar jullie zin, heel veel plezier nog!
    kusjes willemien

  • 21 April 2008 - 14:20

    Karin:

    Hoi daar,

    Had weer even niet meegelezen/ gekeken met jullie, maar wat hebben jullie weer veel meegemaakt. Echt gaaf om te zien.
    Blijf genieten, maar jullie hebben nog even de tijd. dag!

  • 21 April 2008 - 14:33

    Bas:

    ahhh Gasten!!!1

    Jullie l3ven nog!!
    Zijn ook nog gezond en hebben een vogeltje doodgereden!!!! Echt een vette vakantie:p Het is hier nu bijna net zulk mooi weer als bij jullie het enige wat we missen zijn al die gekke beesten ohhja en die mooirn sterrenhemel!
    En het mooie voor jullie is dat je nog niet eens op de helft bent van je trip.

    Veel plezier nog Mazzel uit Hollandia

  • 21 April 2008 - 20:28

    Marian:

    He het is toch zo ontzettend warm bij jullie.. waarom zie ik dan nog geen foto´s met zonder shirt????

    *Kleine hint ;)

  • 22 April 2008 - 12:24

    Hans:

    Marian....met zonder shirt??
    Denk daar nog is over na :P;)

  • 22 April 2008 - 15:05

    Moeders Jamy:

    Hij is leuk Marian, er is er bij ons in de familie ook een die "met blote sokken" naar bed wilde gaan toen hij klein was, dus "met zonder shirt" ...volledig duidelijk.

    Dus mannen, Marian wil jullie "met zonder shirt" op de foto.....doe dat dan wel "blote sokken" he...

    xx

  • 24 April 2008 - 14:58

    Tim:

    joooo gasteee...redde jullie t nog!!dikke foto"s man!!was t in nederland maar zo mooi diej natuur diej ik op die foto"s zie..dat petje staat je trauwens bijzonder goed jamy hahaha houwe zoo!jullie worden wel gemist hier in maassluis gekkehuis en we denken aan jullie maar dat mag de pret niet drukken..geniet van jullie vakantie en drink nog een biertje(niet te veel want voor je t weet ben je alcoholist!!!)hahaha ik spreek jullie later en chil m daar..

    laters timmeh

  • 24 April 2008 - 19:16

    Wendy (nichtje JB):

    hoihoi

    heb me aangemeld voor deze site, vind de verhalen super en ben toch wel jaloers hoor. Hoop dat er nog een hoop mogen volgen incl de foto's natuurlijk.
    Enne Jamy je krijgt de groetjes van oma, ze heeft je verhalen allemaal gelezen, maar snapte nog niet helemaal hoe het allemaal werkte. Als ze weer hier is laat ik haar de site ook zien en kan ze zelf een berichtje achterlaten:D

    Veel plezier nog en geniet ervan

    liefs wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2008

genoeg gelachen!

27 Mei 2008

keep on walking!

20 Mei 2008

almost there!

11 Mei 2008

fraser rocks

05 Mei 2008

awesome dude!
janwillem en jamy

Actief sinds 26 Maart 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 16564

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: